Problem med trygghetslarm som inte fungerar med bredbandstelefoni?
Har någon svårigheter med trygghetslarm kontakta Richard Ward på
Telia richard.ward@teliasonera.com 0735 416416
Maila personuppgifter personnr, telefonnummer och åtgärd som övergång till analog Telia Bas.
I dagarna kommer ni att få ett mejl från Telia. detta mejl innehåller Identifikationskod samt kontrollkod till telia digitaltv. Spara dessa koder!
Ni som inte har fått några koder till tv-boxen kontakta telia omgående!! 020-755 766
I paketet med rautern fanns det en klisterlapp med namnet på Gatewaywayen, även en wireless keykod. Dessa koder står också på baksidan av gatewayen. De behöver ni för att få igång bredbandet. Följ instruktionerna första gången ni kör igång bredbandet.
Inom ett par dagar kommer du få ett melj som innehåller fullständiga inloggningsuppgifter inklusive pinkoder för att hyra filmI
Uppgifterna hittar du även på telia.se/minasidor
Ni som tidigare inte haft inloggning till mina sidor hods Telia, gör detta för där hittar ni koderna till era tv-boxar.
På mina sidor finns endast koder till en box önskar ni till flera tv-boxar, ringer ni till Telia på telefonnummer 020-755 766, där begär ni ytterligare koder till era tv-boxar.
Återkommer med nyttig information när det behövs!
Mvh Venet
Frågan var: Kan man ha en switch när man drar kabel till de olika TV- boxarna för att slippa dra två kablar hela vägen.
Svar: Ja, det går alldeles utmärkt. Varje box har sedan individuell inloggning.
Frågan var: Hur koppla in telefonin?
Svar: Se bifogad fil. (högst upp till vänster installation telefon(admin).Har man beställt kostnadsfrin installationshjälp så får man hjälp med detta.
Frågan var: Betalar man mellanskillnad upp till kanalpaket Stor om man vill ha det istället.
Svar: Nej,man betalar det överenskomna priset som Venet gjort upp med telia för bredbandstelefoni/bredband/digital-TV med kanalpaket Lagom. Kanalpaket Stor blir som tillval och priset idag är 218kr/mån.
Vad gäller teknisk support så hänvisar vi till supporten på 90200 eller www.telia.se där det finns mycket bra information.
Jag kommer löpande att underrätta dig om jag får specifika frågor om tjänsterna.
Mvh
Christer Andersson
Store Manager, Telia Store
Telia, Part of
TeliaSonera Group, Business Area Mobility
Kvarng 17, 593 30, Västervik, Sweden
Senaste kommentarer
05.08 | 15:29
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1597899-telia-missleder-kunder-i...
30.11 | 10:57
På telia står det att felet ska vara fixat kl 15:00 idag
29.11 | 17:27
Hej! Ca 55 stycken är den siffran jag har fått till mig
29.11 | 15:11
Hej hur många är utan fiber ,mitt har inte funkat på flera dagar. Tommy W jernudda 9