Venet ekonomiska förening

Presentationsmaterial Årstämma

Här kommer de dokument som vi hade tänkt att presentera på årstämman. Vi återkommer när vi vet hur och när vi kan genomföra årstämman.

Högerklicka på länken under respektive rubrik och välj "öppna länk i ny flik" för att öppna filen. Skulle det vara några problem att öppna så kan vi maila dom till er.

Kontakta oss då på Venetfiber@gmail.com

Presentation

https://drive.google.com/file/d/1LEOsdAJHfmG3Ule0No7my90j2F9drukr/view?usp=sharing

Årsredovisning

https://drive.google.com/file/d/151i3Zw0bk_KkrIVc8p-UiNwNwPUnSX6t/view?usp=sharing

Vad händer 2021?

https://drive.google.com/file/d/1P2BQyMpggxq6rbXBRYBqfLRq2dOHeI-W/view?usp=sharing

 

 

Information till Venets medlemmar

Med anledning av den rådande situationen i samhället och den starka avrådan mot offentliga sammankomster har styrelsen i Venet beslutat att skjuta på den årliga stämman. Något planerat datum för stämman är inte fastställt utan vi avvaktar och ser hur situationen i samhället utvecklas. Detta medför också att den nuvarande styrelsen kvarstår fram till nästa stämma även att vissa delar av styrelsen endast är valda på 1 år.

Vi kommer under mars månad att, på vår hemsida www.venet.se, publicera verksamhetsberättelse, årsredovisning och presentationen som vanligtvis visas på stämman. Vi kommer även att delge er vad som händer under första halvåret av 2021 inom Venet.

Vi skulle vilja att ni som inte har fått något mail skickar ett mail till venetfiber@gmail.com så att vi kan uppdatera vår maillista.

Venets Styrelse

Lennart Johansson

Problem med WIFI

Det har kommit till vår kännedom att det är flera som upplever att WIFI signalerna är dåliga eller att man tappar uppkoppling. Nedan finner ni en möjlig orsak och också information och hjälp för att åtgärda problemet.

Anledningen till att ni tappar Wifi kontakt är förmodligen på grund av funktionen Bandsteering. Tappet uppkommer mest sannolikt när vår router tycker att det är dags att byta Ghz frekvens, detta kommer routern inte att göra om Bandsteering stängs av.

När ni stänger av bandsteering så behöver ni  byta namn på 5Ghz frekvensen för att veta vilken bandbredd ni använder. Till expempel "wifinamn" som den redan heter och sedan -5Ghz. Så till exempel "wifinamn-5ghz.

Den som har samma namn som förut kommer ha 2.4 Ghz. (Lönseordet förblir detsamma på båda om man inte manuellt ändrar det)

2.4 Ghz Wifi frekvensen anses vara den stabilare varianten av de två frekvenserna. Däremot har den omärkbart långsammare Wifi hastighet.

5 Ghz Wifi är den snabbare av de två men kan upplevas ostabil.

Vissa hårdvaror klarar 2.4 Ghz bättre än 5 Ghz och viceversa. Omöjligt att säga såhär på rak arm utan det är något man själv kan testa sig fram till när man har stängt av sin Bandsteering.

https://www.telia.se/privat/support/info/sla-pa-av-bandsteering-sagemcom

https://www.telia.se/privat/support/info/sla-pa-av-bandsteering-xtream

 

 

AVTAL I HAMN För en tid sedan informerade vi dig om vår pågående förhandling med vår tv-leverantör Nent där risk fanns att vi skulle stänga ner vissa kanaler den 1 juli. Allt är nu löst och vi är glada att kunna berätta att vi är överens med vår leverantör Nent och att vi kommer fortsätta att sända de kanaler som riskerades att stängas ner och kunna erbjuda dig ett brett och bra innehåll. Vi vill också passa på att meddela att kanalen NFL Network utgår ur vår leverantör Nents sortiment den 1 juli. Därför utgår kanalen även från Telias utbud och tv-paket Lagom. Vi önskar dig en skön sommar och mycket nöje med din tv-tjänst från oss! Glöm inte ladda ner Telia Play inför semestern! Appen där du som har Telia Tv kan streama hela ditt tv-utbud i mobilen, plattan eller datorn - i hela EU.
För mer information gå in på följande länk: https://www.telia.se/privat/tv/edr/forandring-tv-tjanst;AJSESSIONID=DDC7114275561F96724AED4083F7A7B2.tseag-1
Här finns Nyhetsbrev för innevarande år, det senaste överst/först
Vem/vilka som kan bli medlemmar i Venet ek.förening
Kontaktuppgifter till aktuell styrelse

Får du inte Nyhetsbreven?

 

E-postadress

Är du medlem och inte får Nyhetsbreven från Venet!!

Skicka då din E-postadress till venetfiber@gmail.com 

 

Uppmaning till medlemmar!

När ni skriver nedan, använd inte initialer, utan namn och epostadress kommer inläggen inte att publiceras!

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...

Tommy Wiksten | Svar 29.11.2020 16:11

Hej hur många är utan fiber ,mitt har inte funkat på flera dagar. Tommy W jernudda 9

Tina Strömqvist 30.11.2020 11:57

På telia står det att felet ska vara fixat kl 15:00 idag

Oskar Wahlström 29.11.2020 18:27

Hej!

Ca 55 stycken är den siffran jag har fått till mig

Kjell Niklasson | Svar 10.07.2019 20:13

Den nya routern har sämre wifi (täckningsområde) än den gamla.
Kjell

Venet 14.07.2019 05:41

Hej Kjell, tråkigt att du upplever det. Jag har inte märkt någon skillnad men det kan ha med placeringen av nya routern att göra.

Kjell Niklasson | Svar 10.07.2019 20:09

Hej
När jag kör bredbandskollen står det att jag har Telia Bredband FiberLan 50-100 .
Jag vill minnas att vi skulle ha 100-100?
Kjell

Venet 14.07.2019 05:44

Hej Kjell,

Det stämmer. Det ska vara 100/100. jag kommer att kontakta Telias Support angående detta.

Med vänlig hälsning
Venet

Lillian Lundström | Svar 03.06.2019 17:59

Vi har problem med att skrivare och mobiltelefoner tappar kontakten med den nya routern! Däremot är tv-bilden bättre! Ska vi kontakta Telia?

Venet 04.06.2019 07:24

Hej Lillian, tråkigt att höra. Ja, för teknisk support kontaktar ni telia i första hand. Jag själv har märkt en förbättring när jag installerade den nya routern

Ola Söderström | Svar 31.05.2019 08:51

Någon som har märkt om nya routern har sämre styrka än den gamla? Vår tappar kontakt med flera enheter på undervåningen som den gamla klarade av!

Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

30.11 | 11:57

På telia står det att felet ska vara fixat kl 15:00 idag

...
29.11 | 18:27

Hej!

Ca 55 stycken är den siffran jag har fått till mig

...
29.11 | 16:11

Hej hur många är utan fiber ,mitt har inte funkat på flera dagar. Tommy W jernudda 9

...
14.07 | 05:44

Hej Kjell,

Det stämmer. Det ska vara 100/100. jag kommer att kontakta Telias Support angående detta.

Med vänlig hälsning
Venet

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS